Ryanair instrueert personeel om geen wisselgeld te geven

Bijzonder

1 Reactie Reageer

 

Ryanair instrueert haar personeel om passagiers geen wisselgeld te geven wanneer ze spullen, eten of drinken aan boord kopen. Het is de zoveelste opmerkelijke maatregel van Ryanair om de inkomsten te verhogen.

Dat staat in het nieuwe trainingsdocument van de lowcoster. Cabinepersoneel wordt aangemoedigd om passagiers een nee te verkopen als zij aan boord iets aanschaffen. Om het verschil in geld te compenseren moeten stewardessen de reizigers adviseren om kraskaarten te kopen ter waarde van het wisselgeldbedrag.

In het document geeft Ryanair aan dat op deze manier de omzet per passagier eenvoudig kan worden verhoogd. Alleen als de reizigers er echt op staan om wisselgeld terug te krijgen mag het cabinepersoneel het geld overhandigen.

Eerder deze maand vroeg de directie van Ryanair haar piloten nog om langzamer te vliegen, om zo de brandstofkosten te verlagen. What’s next?

  1. Dirk schreef:

    Betalen voor je seatbelt ofzo?

Reageer:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *